Вимоги до особистості класного керівника
1. Суспільно-гуманістична спрямованість, яка передбачає:
· високий рівень моральної вихованості;· соціальну активність і відповідальність;· володіння навичками суспільно-гуманістичної роботи, вмінням творчо працювати, використовувати й цінувати колективний досвід, критично оцінювати досягнуте;· володіння вмінням брати участь у співпраці, співтворчості;· здатність до прояву громадянської активності на благо суверенної України.
2. Професійно - педагогічна спрямованість, сутністю якої є:
розуміння соціальної ролі педагогічної професії, інтерес до дитини як суб'єкта діяльності, вміння розуміти її потреби й особливості, складність і неоднозначність внутрішнього світу;педагогічна спостережливість;педагогічний такт.
3. Високий рівень педагогічної майстерності, який передбачає:
знання основ предмета, завдань і категорій педагогіки;знання вікових, анатомо-фізіологічних та психічних особливостей розвитку учнів, соціального формування особистості;розуміння суті, мети, завдань, форм і методів виховання;знання індивідуально-психологічних та індивідуально-типологічних особливостей вихованців;володіння вміннями й навичками організації виховної діяльності школярів, визначення рівня вихованості учнів, вміннями проектування розвитку особистості в колективі, планування, відбору, узагальнення навчально-виховного матеріалу;володіння прийомами й засобами педагогічної техніки, вмінням встановлювати педагогічне доцільні взаємовідносини з окремими учнями, малими групами, учнівським колективом, батьками, вчителями, аналізувати свою діяльність і діяльність колективу, результати роботи.
Основні функції класного керівника
Організаторські:
планування і координація всієї виховної роботи з класом;надання допомоги активу в організації класу;встановлення зв'язків із учнівським та педагогічним колективами, батьками, громадськістю;забезпечення єдності педагогічних вимог до учнів;ведення документації в класі;сприяння розвитку самоврядування в колективі.
Аналітико-узагальнюючі:
сприяння всебічному розвитку учнів на основі вивчення і врахування їхніх індивідуально-психологічних особливостей.
Координаційно-узгоджуючі:
У забезпечення узгодженості роботи учнівського, вчительського, батьківського колективів.
Психологічні:
У встановлення довірливих стосунків із вихованцями,зняття-психологічного напруження в учнівському колективі.
Стимулюючо-гальмівні:
активізація чи гальмування учнівської діяльності залежно від її спрямованості.
Зміст роботи класного керівника
Вивчення учнів.Об'єднання учнів у колектив.Співпраця із дитячими та молодіжними організаціями.Робота з батьками, громадськістю.Співпраця із культурно-освітніми та позашкільними установами.Співпраця із шкільним психологом.Організація виховної діяльності: пізнавальної, трудової, художньо-естетичної, суспільно-гуманістичної, фізкультурно-оздоровчої, організаторської, ціннісно-орієнтаційної.Індивідуальна робота з учнями.
Зміст виховної роботи класного керівника
Виховання високої моралі у підростаючого покоління, формування в нього українського менталітету на основі відродження національних традицій.Створення необхідних умов для фізичного розвитку школярів, збереження та зміцнення їхнього здоров'я.Духовно-моральне виховання, домінантою якого є орієнтація на загальнолюдські цінності.Розвиток розумових і фізичних здібностей, формування високої пізнавальної культури, організація змістовного дозвілля учнів.Підготовка школярів до господарсько-трудової діяльності.Створення умов для вільного вибору учнями світоглядних позицій.Гуманізація педагогічного процесу, демократизація стосунків у колективі.Врахування інтересів дітей.Організація роботи з батьками.
"Золоті правила" класного керівника
Учитель має бути особистістю, привабливою для дітей.Учитель повинен викликати любов і повагу дітей до себе, якщо він сам любить, поважає кожну дитину та піклується про неї, у стосунках із нею чесний і відвертий.Учитель має бути відвертим у стосунках з усіма учнями.Учитель має бути веселим, жартівливим.Учитель повинен раціонально використовувати свій час.Учитель має бути доброзичливим.Учитель має постійно самовдосконалюватися, розширювати свій кругозір.Гасло вчителя: "Пізнай самого себе і допоможи в цьому своїм учням".Учитель повинен реалізовувати індивідуальний підхід до дитини, вміти її вислухати, підтримати в ній вогник самоповаги.Класний керівник має створити учнівський колектив, у якому панують доброзичливі стосунки, шанобливе ставлення один до одного.Педагог повинен приймати тільки обдумані рішення.Учителю слід любити й захищати дитину, поважати її почуття.Учителю необхідно виховувати в дітей самодисципліну.Учитель - це та людина, яка любить дітей, володіє педагогічною майстерністю, постійно пробуджує в юному серці бажання бути сьогодні кращим, ніж учора, почуття поваги до самого себе.
Схема складання психолого-педагогічної характеристики особистості школяра
Коментарi